lördag 9 januari 2010

Mycket gjort men inget planerat!


Sitter i soffan igen, fast nu är det kvällen. Har två stycken jämte mig i soffan snarkandes...! Hihi!
Har haft en himla mysig lördag!
Efter Melodikrysset packade jag upp mina WWF-muggar. Bara älskar dem!! Det är ju tassar på dem!! ;-) Ni som känner mig vet ju att jag har lite dille på det...!!
Sen blev det uppackning av min älskade farmors kaffekvarn och hennes kaffeburk! :-) Vi var ju tvungna att provsmaka det och gud så gott det var! Hädanefter blir det egenhändigt malt kaffe!! :-D
Sen blev det bus med hundarna ute i snön! Härligt!! :-D
Bar in resten som var i bilen från Nästa innan vi ställde oss och bakade scones!
Jag var instruktör till en tioåring och det gick kanonbra!! Berättade för honom att min systerson brukade göra det i hans ålder, då kände han nog att det var överkomligt! :-)
Så sen bjöd vi in fadern på nybakta scones och nybryggt kaffe, gjort på nymalda bönor! Det satt som en fläskläpp! ;-)
Sen krävdes lite vila på fikan...!
Vaknade nog lite försent, men det började bli dax att laga mat. Så kom det ständiga frågan; vad ska jag göra för mat?!! Suck!!
Det blev kassler och potatisgratäng samt en god sallad. Som lördagsgodis blev det grönsaksdip. Myyyys! :-)
Nu börjar kvällen lida mot sitt slut o inte mycket blev gjort av det jg gjorde upp på min lista på fm...!! Ja ja, det kommer fler dagar!! :-)
Gonatt på er och en riktig kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar