tisdag 8 november 2011

Träningsverket eller träna hemma....?

Ibland får man sina ryck.
Jag fick ett igår.
I våras var jag riktigt duktig med min träning, men sen kom jag ner ordentligt i min depression, tappade lusten till allt, började röka igen och därpå semestern och då falerade det totalt.
Efter semestern åkte jag på en dunderförkylning inklusive en hemsk hosta som varade i 8-9 veckor.
Hade två receptbelagda hostmediciner och ingen som helst ork!
Nu har väl hostan hållt sig borta i drygt en månad, så igår tänkte jag att nu jävlar ska jag åka och träna!
Sagt och gjort, jag bokade en tid på ett Sumbapass (en variant av Zumba!) igår på Träningsverket!
Med tanke på att jag har ett årskort som jag ligger och betalar på på Träningsverket för över 400 i månaden, så kan det ju vara idé att utnyttja det med....!
Passade även på att boka in mig på ett CW-pass (Cross-Walk) till ikväll.
Nackdelen är bara det att åker man hem emellan jobbet och träningspasset, så går en massa tid till spillo!
Hemifrån och in till Söderköping är det 25 km, så det blir 50 km extra och bensinen kostar nu över 14 kr/l!!
Så det blir ett dyrt träningspass!!
Annars får man sitta och vänta i Söderköping, och det kan jag inte påstå är någon höjdare heller, att behöva sitta i 2 timmar.....!
Med tanke på att jag även pluggar på distans, så känns det som att jag inte har tid att gå på Träningsverket!
Men att få tummen ur och träna hemma verkar ju vara stört omöjligt!
Varför kan jag inte ha lika bra självdiciplin när det gäller det som maten???
Så idag avbokade jag passet till ikväll, för att ägna mig åt att plugga "Arbetsplats-psykologi"!
Hoppas jag kan få för mig att träna hemma idag istället.
Får försöka tänka att jag har sparat 2 timmar idag, så jag har gott om tid på mig! =)

Ha en underbar dag!

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar