tisdag 22 november 2011

Milou ute och strosar!

I lördags tog jag tillfället i akt att rensa lite bland brännbart här hemma, så jag tände i tunnan.
Inte badtunnan, som en del trodde...! =)
Millie fick som vanligt vara med och springa löst.
Då tyckte Milou givetvis synd om sig själv att behöva vara inne själv.
Så jag tänkte att nu när jag ändå var ute i trädgården och han är så gammal och med andra ord inte lika snabb på långa vägar som i sina bästa år, så testar jag...!
Han trodde uppenbarligen inte det var sant, för han vågade inte gå ut först!
Sen gick han försiktigt över tröskeln och började först gå ner mot st stallet, där vi brukar gå när vi promenerar.
Men sen vände han och följde efter mig till baksidan av trädgården och gick och strosade fram och tillbaks!
Helena, som också var ute i trädgården blev flitigt uppvaktad av honom, ännu mer när han fick leverpastej...!! ;))
Två timmar var han med ute och såg ut som världens lyckligaste hund!
Med svansen rätt upp med böj på den och trippande steg följde han Millie runt emellanåt!

Nu ligger han i soffan jämte mig och snarkar!

Sov gott god vänner!

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar