tisdag 8 november 2011

Byta ett beroende mot ett annat...?!

I helgen när jag och min sambo pratade om allt mellan himmel och jord, kom vi bland annat in på min rökning.
Han älskar mig precis som jag är, vare sig jag röker eller inte.
Men han har väldigt svårt för att jag luktar rök.
Jag tycker ju själv inte om att lukta rök och vill ju egentligen sluta.
Jag har ju inte alltid varit rökare, så jag vet hur illa det luktar!
Han förstår också hur vansinnigt svårt det är att sluta, så vi började spåna lite på alternativ.
Han frågade om jag aldrig funderat på att snusa.
Det hade jag ju inte.
Men jag har tänkt tanken flera gånger, att testa påssnus.
Det luktar inte illa som cigaretter, sätter sig inte i kläder och hår...!
Ju mer jag tänkte på det desto bättre kändes tanken!
Jag bestämde mig för att jag ska i alla fall prova! =)
Funkar det, så är det guld värt!!
Slippa att stinka rök, men ändå få nikotinberoendet tillfredsställt!
Så idag när jag åker hem ska jag köpa mig en dosa!!!
Jösses, ska bli intressant och se hur man reagerar på det......
Hihi!!

Ha en fortsatt härlig dag!

Kramar Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar