måndag 14 november 2011

Firat Farsdag på Visingsö!

I helgen var det ju Farsdag.
Eftersom Henrik skulle hjälpa min svåger med en sak på Visingsö, så kom bestämde jag och mamma att vi skulle fira Farsdag där med!
Vi anlände vid 12,30 och framme vid stugan fem minuter senare.
Stugan var onekligen väldigt kall, så prio ett var att tända braskaminen och vedspisen, samt vrida upp el-elementen till 20 grader.
Sen åkte kaffet på och smörgåsarna fram, för att stärka sig med och få upp värmen.
Jag blev lite orolig över pappa ett tag, för han fick sockerfall och var tvungen att sätta sig på sängen och ta en pepparkaka!
Ben och händer skakade på honom.
Efter ett tag gick det över, så vi kunde fika i godan ro.
Därefter åkte Henrik och hjälpte min svåger, jag, Millie och mamma gick upp till min syster och pratade och hade det mysigt framför brasan, medans pappa och Milou stannade i stugan och vilade.
Sen blev det matlagning.
Potatisgratäng, fläskfilègratäng med trattkantareller, purjolök, creme fraiche och grädde.
Till efterrätt blev det körsbärspaj och lite senare tårta!
Gott gott! =)
Pappa fick välja vilken tavla han ville ha, så han valde och mamma blev så förtjust i en annan, så hon fick den.
Sen åkte min syster och hennes man hem och vi softade framför tv:n.
Dan därpå blev sen frukost.
Sen hjälpte jag dem med den "lilla" disken sen kvällen innan.
Därpå packade vi bilen och avslutademed fika, för att sen styra kosan norrut igen.

Kramar Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar