måndag 12 september 2011

Fyndar!! Börjar hitta min självkänsla!!

Tänk att jag kommit så här långt!
Konstaterade helt kallt för drygt en månad sen att hela min tillvaro höll på att rasa samman!
Kontaktade min beteendevetare som jag gått hos tidigare och fick komma rätt snart.
När vi pratat en stund sa hon att jag egentligen inte behövde komma till henne, för jag vet ändå hur jag ska gå tillväga.
Så det var till att börja gräva i bakhuvudet.
Googlade en massa och hittade en massa intressanta sidor.
Gjorde som Mia Törnblom skrev;
-Affirmerar för mig själv framför spegeln "jag är bra som jag är"
-Skriver i en "må bra"-bok varje dag under tre punkter; "bra", "tack", "hjälp", tre av varje.
Finns säkert de som tycker det är trams, men det funkar verkligen!
Blev dessutom tipsad om att det kunde vara serotoninbrist, så jag googlade på det med.
Konstaterade att varje symtom stämde på mig, så jag tänkte jag skulle se om det fanns serotonin inom hälsokosten. Där fanns det kapslar som heter 5-HTP. Tänkte att det iaf kunde vara värt att testa. Vilken tur jag gjorde det! Mina mirakelvänner!
Jag blev äntligen mitt gamla jag!
Vilket gör det enklare att jobba upp självkänslan!
Yes yes!!

Ha en fortsatt trevlig kväll!
Nu ska jag plugga!

Kram Ika

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!!!
    Kul att du kommit på fötterna igen! Samt att du börjat skriva igen! :-)
    Hoppas att vi får tid någon gång att ses! Saknar dig!<3

    SvaraRadera
  2. Hallo min underbara vän!!!
    Tusen tack!! Hoppas du också mår bra!! =)
    Det förtjänar du!!
    Jaa, vi måste ses snart!! Saknar dig så!! <3
    Massvis med kramar!!

    SvaraRadera