söndag 11 september 2011

Händelserikt stim med missförstånd.

Nu har vi kommit in i ett händelserikt stim.
I torsdags åkte jag och Henrik ner till Växjö och sålde hans Impreza.
Det var med både vemod och lättnad för honom, då han haft tanken ett bra tag.
Så igår åkte vi och shoppade lite, medans vi väntade på att de som vi skulle hjälpa att flytta skulle ringa och säga när det var dax.
Så vi kopplade på släpkärran och började utflykten till Mjölby.
Där blev det 4-hjuling med plogblad, som min älskling drömt om i flera år.
Sen blev Linköping nästa uppehåll; där vi började med Biltema och köpte två hyllor till till min Ateljé, så alla tyger får plats! Kollade om bildelarna till Volvon kommit hem, men de skulle inte komma förrän v 41! Suck!! Men en packbox till 4-hjulingen blev det med!
Sen blev nästa mål Net-on-Net. Där blev det en tv till övervåningen, eftersom vi har bestämt oss för att flytta upp tv-rummet dit. Det kommer att bli kanon! Det blev även en micro, eftersom den vi har hade gått sönder. Sen hittade vi en kaffemaskin i fyndhörnan! Så den blev det med. Samt ett fodral till min mini-pc.
Mycket bra-ha blev det!
Blev lite snopet när det var köpstopp på kortet, men kontanterna fanns på det! Man fick bara handla för en viss summa på 7 dagar...! Inget han hade fått upplysningar om! Så snabbt som sjutton fick vi åka hem och hämta min plånbok, för att använda mitt kort. Det började ju bli lite ont om tid nu, för de som skulle ha flytthjälp skulle ju ringa på em!
Strax efter att vi kommit hem, ringde de! Men eftersom vi inte kunde vara med och festa efteråt, så behövde vi inte hjälpa till.
Så helt plötsligt blev det inte sån brådska.
Middagen senare hos Helena var vansinnigt god, som vanligt! Porterstek med rotfruktsgratäng, smörfrästa färska champinjoner med persilja, samt en vansinnigt god sås!
Senare när på kvällen när de andra gästerna begett sig, tog vi en liten rundtur på 4-hjulingen!! Så himla kul!!! =))

Nu ska jag ta och plugga lite på socialtjänstlagen!

Ha det bra tills nästa gång!
Kramar Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar