onsdag 21 september 2011

Skiter i Jantelagen, är riktigt nöjd med mig själv! ;)

Är så nöjd med mig själv över vad jag åstadkom igår!
Tänkte jag skulle överraska min älskling med att ha bytt sängar tills han kom hem.
Sagt och gjort, så slet jag av sängkläderna, lyfte ur resårmadrasserna och bar ner dem.
Sen monterade jag isär sängramen i molekyler och bar ner den.
Dammsög och skurade, så det skulle vara tipptopp.
Vid det laget var jag genomsvett och onekligen mör i musklerna...!
Men hade gett mig sjutton på att jag skulle klara det själv!
Så jag började med att släpa upp den blytunga dubbelbäddmadrassen och benen.
Sen högg jag tag i en resårbotten....!
Hmm, hur gärna jag än ville, så klarade jag inte av att få upp den själv för trappan!
Jag kom knappt halvvägs...
Så det var bara att inse fakta och låta den vara, tills älsklingen kom hem.
Jag tog och började med maten istället. =)
Men jag jag var trots allt mycket nöjd!
Sängarna kom på plats och vi sov första natten i dem inatt!! Himmelskt!!

Så idag blir det gardinsömnad....! =)
Måste ju ha nya gardiner där med, så helheten blir total...! ;)

Kram på er!

Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar