tisdag 30 november 2010

Tomten

Var ute och gick med hundarna innan och kom att tänka på "Tomten" av Viktor Rydberg.
Den gnistrande snön, månen, stjärnorna, tystnaden och stillheten. Så vackert!!
Det är en av de vackraste dikterna jag vet.
Det vilar en sådan rofullhet över den, precis som jag själv känner inom mig. Känner mig väldigt lyckligt lottad, att äntligen få vara så lycklig!

Visserligen är det kallt ute nu, men jag tycker det är väldigt vackert.
När snön ser ut som om någon strött ut mängder med diamanter över ett landskap inlindat i bomull!
Träden täckta med snö!
Ni måste hålla med om att det är slående vackert!

Ha en fortsatt härlig kväll!
Kram Ika

1 kommentar:

  1. Ok erkänner att du har rätt. T o m en som hatar kylan håller med din romantiska beskrivning. P o k från din bästis Eva. Ps tur att du finns. DS.

    SvaraRadera