tisdag 23 november 2010

Grabbspråk...

Har konstaterat en sak; Vad ens ordförråd försämras när man jobbar med grabbar!
Mycket svordomar och ständigt syftningar på sex.
Visst, jag ska väl inte förneka att jag själv kan vara fräck i käften, det är nästan ett måste när man jobbar med grabbar.
Men för den sakens skull menar jag inte att jag vantrivs på mitt jobb! Brukar ha från skämtsamma till djupa diskussioner med min kollega titt som tätt. Det lättar upp tillvaron och gör att man trivs på jobbet.
Jobbar man med enbart tjejer, blir det gärna mycket skitsnack, tyvärr!
Men ibland när jag sitter och skriver här, är det svårt att hitta en synonym för en svordom eller något annat kraftuttryck och då får det mig att undra vad mitt stora ordförråd tog vägen....! Från att vara väldigt verbal, så tycker jag det dyker upp för många svordomar här och var!!
Jaja, man får väl arbeta på det! =)

Tisdag och det snöar massor!!

Ha det bra tills nästa gång!
Kram Ika

1 kommentar:

  1. Hehe känner igen det där min kära bästis. Hade samma dilemma när jag kom in på kontoret. ASG! P O K //Eva

    SvaraRadera