söndag 28 november 2010

Julsakerna...


Så, då var kyrkan på plats! Värnamo kyrka, som min älskade pappa har gjort!

Idag har det säkert kommit 30 cm snö till! Älsklingen har varit ute och plogat och plogat. Det kommer bara mer och mer!! Säger bara, det är ju bara november än!! Hur mycket snö ska det bli i vinter??

Gardinerna till köket har inte blivit färdiga. Det får väl bli ett projekt i veckan.
Vi ska även komplettera med stjärnor och stakar till fönstren i veckan. Alla mina julsaker blev ju kvar i Braberg.....! Allt utom min kyrka!!
Tomten jag brukar ha under granen, som jag fick av min farfar när jag var 4 år.
Hummelängeln jag fått av min syster Gunilla.
Min fina julgransmatta.
Julgranslyktan i porslin som jag målat.
Kulorna som jag målat.
Jag kan göra listan lång....
Men det är bara saker, men jag får erkänna att det grämer mig, samt gör mig lite vemodig över att de inte blir värdesatta på samma sätt.
Men som sagt, det är bara världsliga ting!
Får se det som ett tecken på att jag verkligen är i en ny epok av mitt liv! =)
Att skaffa nya saker tillsammans med min älskade.

Nu blir det tv innan det är dax att krypa ner och sova inför en ny jobbarvecka.

Kram på er
Ika

1 kommentar:

  1. Håller med om att det bara är saker. Sen som du även säger så är det kul att börja från ordentlig start med en härlig och trygg kille!!! Är verkligen så glad för din skull!!!!
    Kram från din vän Anneli!!!!

    SvaraRadera