onsdag 24 november 2010

Insnöad!

Vilken morgon!
Tänkte jag skulle komma iväg i god tid i morse, så vi startade redan klockan 6.
Henrik, som hade släpkärra, körde först och jag kom strax efter.
Hann knappt ut genom grindhålet förrän han kom springandes mot mig och stoppade mig.
Då hade han kört fast i en driva som hade yrt igen på vägen.
Så då var det bara att backa, hmm min favoritsyssla...! Som tur är börjar jag bli mycket bättre på det, tack vare min älskling som peppar mig, istället för att man blir hånad.
Så givetvis när jag skulle vända min bil, så körde jag fast! Där hade vi kört fast med varsin bil!! Jippi!
Henrik var redan på väg att hämta Jeepen, som han redan satt på plogen på, så han drog loss min först.
Vi fick hjälp av vår granne som var nere i stallet hos hästarna, vilket vi var mycket tacksamma över! =)
Sen bogserade han mig runt och uppför mastodontbacken och jag backade in min bil vid vår avfart, så jag kunde hjälpa honom om det behövdes.
Han plogade fram till sin bil och vände, då hjälpte grannen honom att bogsera.
När de bogserade sista biten på vägen, såg jag hur bonden kom och plogade uppe på vägen och saktade ner för att svänga in och ploga lilla vägen...!
De hann precis upp, så kom bonden sen, varpå jag mötte honom gåendes. Japp, ut och hoppa i snön!
Sen kunde jag till slut köra sakta och försiktigt in mot jobbet!
Försiktigt var bara förnamnet!
Det var rejält moddigt på vägen!
Det är ett märkligt fenomen bland vägröjarna, att det alltid kommer som en överraskning och de inte hinner ut i tid!!
Men till slut kom jag fram till jobbet iaf, en halvtimme försenad! Men hellre att man kommer fram än skyndar sig och hamnar i diket, i bästa fall...!

Kram på er därute i snön och kör försiktigt!!
Ika

2 kommentarer:

  1. Sicken dramatik så tidigt på morgonen. Gott att det löste sig så pass bra. :) K o P bästisen./Eva

    SvaraRadera
  2. Tack och lov att ni är välbehållna. Det värsta är att ni ska hem också. Kör försiktigt.Kram

    SvaraRadera