tisdag 9 november 2010

Mitt öga!

I helgen var jag som sagt nere i Småland.
Var och hälsade på Terese på fredagskvällen och fick prova på lite Kinesiologibehandling. Det var en spännande upplevelse!
Sen åkte jag till Nästa och mina föräldrar. Vi satt och pratade lite givetvis, sen blev det att sova. På soffan....! Hmm, sova på soffan har jag nog gjort tillräckligt i min dag nu, efter sommaren!
Tyvärr hade jag ett tight schema, så jag hann inte umgås så mycket med mina föräldrar som jag vill.
Hade givetvis ställt klockan , så jag inte skulle missa Melodikrysset!
Jag vaknade och kände att det var som om jag hade grovt sandpapper på insidan av ögonlocket! Samt några riktigt stora stenar!! Kunde knappt titta med det. Men jag tänkte att det blir nog bättre under dan.
Efter krysset åkte jag till Bredaryd och Smålänningens Marknad för att få ett larm borttaget, som blev kvar när vi var där förra gången!! Som tur var hade jag kvittot kvar! När jag kommer dit så öppnar de inte förrän 12! Då skulle jag ju vara hos Eva...!! Kör till Norma och Danne för att hämta sängram och pappas gamla barnsäng, som de lånat. det fixade vi snabbt. 10 min!
Sen var det bara att åka tillbaks till Smålänningens och sätta sig där och vänta ut tiden...! Som så många andra så hängde jag på låset. det var inga problem att bli av med larmet och som plåster på såret fick jag 2 wienerbröd.....!
Sen i racerfart till Eva, 5 min sen (inte illa jobbat!), för att vara med när Terese var där och hade seanser (privatsittningar, en och en).
Under tiden blev mitt öga bara värre och värre, så när den trevliga em hos Eva var slut, ville jag bara hem!
Att åka in en sväng på Dannes 40-årsfest och hjälpa till i köket var bara att glömma.
Så jag åkte till Nästa och hämtade Milou och sen var det raka spåret hem!
Vet inte hur många gånger jag fick stanna för att det gjorde så förbannat ont i ögat!
Konstant hela vägen hem rann tårarna och jag såg mindre och mindre!
Väl hemma mötte svärmor mig med ett glas rött! Underbara svärmor!! Vid det laget kändes det som glasskärvor i ögat!
När jag vaknade dan därpå kunde jag inte öppna ögat!!! Helt igenmurat och kunde inte öppna det andra heller, för då gjorde det ont i det andra ögat!!
Först igår kväll började det vända, så nu ska det nog bli bra....!!

Kram på er där ute i snöyran!!
Ika

1 kommentar:

  1. Ja du vännen. Maximal otur är vad du har. Himla tur att du åkte som du gjorde. Hoppas du blir bättre snart. PoK på dig. Eva

    SvaraRadera