tisdag 16 november 2010

Hembakt bröd till frukost!

I morse åt vi hembakt bröd till frukost!
Jag fick ett ryck igår och fick för mig att jag skkulle baka bröd igår kväll.
Hade även tänkt sätta glögg på svagdricka, men jag hade inget lämpligt kärl...!

Iom mina planer, så hoppade jag in på Willys på vägen hem. Inhandlade svagdricka, ingefära och russin till glöggen. Upptäckte att "svärmor" hade ringt, när jag skulle åka från Willys, så jag ringde ju genast upp henne för att se vad hon ville. Hon talade om att hon ville bjuda in oss på middag, och det tackar man knappast nej till! =) Jättegott!! Min underbara "svärmor"!! =) <3
När vi kom in till oss igen, ställde jag mig och började baka. Det blev ett bröd på Spelt/Dinkel och vetemjöl. Jättegott och saftigt, men klockan blev mycket....!
Under jäsningarna tänkte jag ju fixat till glöggen, men så hittade jag givetvis inte något kärl!! Suck!!
Så det får bli idag! Henrik kom på att vi har ett jäskärl någonstans...! Stort!! Så det får nog bli äppelvin i det istället....! Glöggen får vi fortsätta leta efter något till...!! =)

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar