torsdag 11 november 2010

Dramatik hemma!!

När jag kom hem igår möttes jag av ett inte så trevligt scenario.
Jag och Milou kom hem, men Millie och Gaston kom inte ut i hundgården. Jag tänkte att de inte hade hört bilen, så jag gjorde ingen mer notis om det.
Vi (jag och Milou) gick och hämtade posten och sen gick vi in. Vi hörde hur hundarna skällde i köket, men jag trodde att det bara var av glädje att vi kom hem.
När jag öppnade dörren till köket, möttes jag av en "underbar" stank. Inga hundar som rusade ut....!
Går in i köket, hundarna hoppandes mot köksluckan vid diskbänken..., lyfter blicken....;
Där satt min underbara svärmors stackars katt och tryckte mot fönstret!! Gick fram och försökte lugna katten, medans jag lät blicken svepa över övriga köket.....!!
Vilket bombnedslag!!!!
Blod på skåpsluckorna och golvet, stressbajs på golvet, sönderrivna hundar, speciellt Millie och hundmaten utvält över hela golvet!!!!
Stängde in Milou på toa nere och Millie och Gaston på toa uppe.
Gick ner igen och pratade lugnande med katten, försökte muta honom med skinka och vatten, men han var nog för uppstressad...!
Klämde och kände försiktigt på honom, men han verkade okej. Lite blöt, förmodligen av salivet från hundarna.
Klappade honom och pysslade med honom lite innan jag lyfte i honom. Lyfte ut honom på verandan för att se om han gick okej och det var inga problem, tack och lov!!! Så jag lyfte undan grinden så han kunde gå ner. Då styrde han kosan hemåt. =) Hoppas verkligen att han mår bra!! Måste gå över till svärmor idag och se hur det är med honom!!
Sen gick jag in och kollade igenom hundarna. Millie hade blivit lite tilltufsad. Men så är hon också den som gärna jagar katter med....! En reva ½ cm från ögat(!), en på nosen och två på vänster öra. Sen hade hon nog sträckt vänster ben, för hon haltade. Gaston undkom med en reva på nosen. =)
Sen var det bara att börja sanera!! Vilket tog sin lilla stund...!!! Får erkänna att Sillit Bang faktiskt är väldigt bra! =) Bara spruta och torka bort!! =) Men doften var svår att få bort....!
Hundarna var helt slut, speciellt Millie, resten av kvällen. Milou försökte få igång dem, men de var såå "tråkiga"! =)
Vi klurade på hur i herrrans namn katten lyckats ta sig in i hundgården. Till slut kom Henrik på att han måste ha hoppat ner från vår veranda i hundgården, gått in genom hundluckan och mötts av två hundar.....!
Stackars katten kan nog vara tacksam över att han har så tjock, fin och tät vinterpäls...!!

Kram på er tills nästa gång!

Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar