fredag 26 november 2010

Leverpastejshunden på löningsdagen

Igår var det lön och då måste ju pengarna rulla!
Jag började med att gå in på Jofotex och köpte julgardinstyg till köket och matrummet. Så imorrn vet jag vad jag ska göra...!
Älsklingen kom och mötte upp mig där, så åkte vi vidare in till Norrköping för att storhandla.
När vi fått ihop en väl rågad vagn var det kassan nästa. 6 stora kassar, en säck lök samt en bal toapapper!
Men vi fick mycket för pengarna! =)
Sen tog vi en snabbmiddag på Mc Donalds, därefter raka spåret hem.
Vi hade bestämt att jag skulle ta hand om maten, medans han skulle ploga hemma.
Jag började bära in, givetvis gick första kassen sönder, precis innanför ytterdörren!
Gick ut och hämtade de andra kassarna och när jag öppnar ytterdörren igen, vad fick jag se om inte en liten Millie med nosen nerkörd i en leverpastej, slickandes för glatta livet!! Åhh, vilken lycklig hund!!! Pojkarna Milou och Gaston satt och iakttog henne, hörde tom Milou vakta henne...!
Ett halvt paket storpack skivbar leverpastej lyckades hon få i sig!!!!
Men en liten söt hund ska väl också få märka av att det är löning?!! =)

Ha det så bra tills nästa gång!

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar