lördag 4 februari 2012

Uppvaktning på sängen! =)

Med famnen fylld av en bricka full med; en ljuslykta, en Latte Macciato, två smörgåsar (en med salami och en med rostbiff) och ett stort paket, gick jag upp för trappen sjungandes "Ja må han leva...!" fram till min älskling i sängen, som fyller år idag!
Tätt i hälarna hade jag hundarna (mest intresserade av mackorna..!).
Efter lite pussar, så bullade vi upp med massa kuddar bakom honom, så vi kunde sätta ner brickan i knäet.
En macka gick snabbt ner, med lite hjälp av Millie och Milou, nyfiken på vad det var i paketet!
Dax för paketöppning!
Vi blev lite nostalgiska och konstaterade att om Gaston hade varit här, hade han hjälpt husse att öppna paketen!
När pappret var av, jublade han; äntligen!! En ny bra brödrost!!!
Min käre sambo är nämligen väldigt förtjust i rostat bröd och den brödrost vi har är värdelös!
Efter det intog han smörgås nr två med god aptit tillsammans med kaffet, mycket nöjd med sin present! =)

Ha en underbar dag i kylan!
Nu ska jag mata fåglarna i det nya matbordet jag köpt till dem till dem, sen blir det lite städning och bakning och göra i ordning tårtan.

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar