måndag 10 oktober 2011

Hur komprimerar man avståndet?!!

I helgen kom jag äntligen iväg söderut till mina föräldrar!
Som jag skrev innan så fyllde min älskade mamma 84 år, så vi skulle fira henne.

När vi kom ner låg mamma och vilade.
Hon hade mått dåligt hela dagen, med alldeles för högt blodtryck och en puls på 130!!
Dagen innan hade hon haft kalas, eftersom det var själva dagen.
Allt bakande, städningen, matlagningen, dukningen och alla andra nödvändiga förberedelser blir ju onekligen mycket jobbigare när man är 84 år....!

Så när vi kom ner blev jag väldigt orolig!
Jag frågade vilka som skulle komma och hon berättade att pappas syskon skulle komma, någon mer visste hon inte.
Min äldsta syster och hennes man skulle komma på söndagen.
Jag sa till henne att jag skulle hjälpa henne och laga mat och så mycket annat som möjligt.

Men det kommer alltid fler än man tänkt sig...! =)
Först kom min äldsta syster med man,
sen min kusin som jag inte träffat på evigheter med sina två barn.
Sen hennes föräldrar och min faster,
min systerson med sambo,
sen en annan systerson med fam.
Lite senare kom en av mina föräldrars goda vän sen länge. Hennes dotter skjutsade henne, min gamla barndomsvän!
Det var så hiskligt kul att träffa henne!!
Det var så mycket man ville prata om, så det blev lite här och lite där...

Huset blev fullt med folk!

Framåt halvsju började folket trappa av.
Så var även vi tvungna att göra.
Jag ville väldigt gärna hinna träffa min väninna som fyllt år.
Så vi åkte dit, om än en kort sväng innan vi åkte norrut igen.
Så härligt att få träffa henne!!

Tänk om avståndet inte var så långt så man kunde kvista över några timmar en kväll tex!
Kan man inte komprimera avståndet så man har närmre till sina föräldrar, släkt och vänner man har därnere i Småland?

Kram på er!

Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar