fredag 7 oktober 2011

Bensinstopp!!

Om det är någon som råkar ut för allt möjligt, så är det jag!!
Bensinmätaren funkar bara till hälften, så sen får man gå efter trippmätaren.
Eftersom bilen är relativt ny för mig, har jag inte riktigt kommit in i hur mycket den drar....
Då är det egentligen lämpligt att ha en reservdunk med bensin med sig, vilket jag inte hade!
Nu har jag det!

Jag skulle åka in till Norrköping till Returpunkten med plast och glas mm.
Jag hann knappt ut ur Söderköping när bilen började sacka och hosta.
Det var nätt och jämnt att jag fick in bilen på närmsta avtagsväg.
Eftersom det är en automat är det ju inte lätt  att putta eller bogsera.
En jobbarkompis som cyklade hem från jobbet, stannade och frågade om han kunde hjälpa till.
Om han kunde bogsera eller så...! ;) Eller givetvis hjälpa till att putta. Men som sagt, det gick ju inte...

Min kära sambo hade månadsmöte på jobbet, så han kunde inte komma.
Jag hade sån tur att en väninna var i Söderköping ett ärende, så hon var en räddande ängel och åkte och köpte en dunk samt fyllde den med bensin!!

Så framåt sex kom jag äntligen hem! Skönt!

Kram på er därute!

Ika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar