tisdag 4 oktober 2011

Bakryck!!

Jag hör till de människor som tycker det är himla kul att laga mat.
Lagar aldrig något efter recept, utan improviserar alltid.
Som Kajsa Warg sa; "man tager vad man haver". Det är min melodi.
Men baka är inte riktigt lika vanligt....!
Dessutom, bakar jag så är det till punkt och pricka efter recept!
Visserligen kan ju min uteblivna inspiration till att baka bero på att jag jobbade på konditori en gång i tiden.
När jag började där, så fick man äta så mycket man ville!
Så efter två veckor ville man inte äta en kakbit till, men däremot kunde man hela sortimentet och hur de smakade...!
Smart av ägarna, för då kunde man berätta för kunderna vad kakan innehöll!

Men igår fick jag ett riktigt ryck!
Jag satt på jobbet och tänkte att jag ska nog göra äppelpaj när jag kommer hem.
Sagt och gjort!
Jag hoppade in på Willys och inhandlade ingredienserna som jag saknade hemma.
Plockade ner några äpplen när jag kom hem, skalade dem och körde igång!
När den stod i ugnen, så tyckte jag det var lite kul, så jag rörde ihop en kladdkaka med.
Så vips hade det blivit både en paj och kladdkaka!! =)

Eftersom älsklingen var och hjälpte våra vänner och skulle inte vara hemma förrän vid 20.30, så blev det en sen middag.
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! ;))

Ha en bra dag!!

Kramar Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar