tisdag 29 december 2009

Upp och ner...

Jaha, då var jag tillbaks i Söderköping. Känner mig splittrad mellan Söderköping och Värnamo. Egentligen vill jag flytta ner till Värnamo igen. Har sån vansinnig hemlängtan. Längtar efter mina nära o kära, samt mina älskade vänner där nere! Men sen har jag ju mitt jobb här uppe som jag trivs med och dessutom är ett tillsvidare. Samt mina härliga vänner jag skaffat mig här!! Plus mycket mer! Tänk om man kunde klona sig!!! Suck!!! Om jag bara inte grubblade eller funderade så mycket?!!
Igår fick jag ett ryck när jag var och fikade hos en kompis i Värnamo. Efter att ha fått mycket god kladdkaka med vispgrädde hos henne i deras underbara hus, stack jag ner på stan och letade efter någon frissa som hade drop-in....! Det fanns det! Så nu ser jag lite annorlunda ut....! Hihi! Man behöver lite uppmuntringar ibland! :-)
Sen åkte jag ut till min underbara väninna som är medium. Vi hade en härligt slapp kväll med kaffe, mat, godis samt att vi tittade på träningsdvdn med Zumba och åt mer godis...! Sen gick vi upp i hennes arbetsrum och hade lite tjejsnack! ;-)
Idag var jag hos min systersons fru på hennes Salong Tuva och fick mina naglar fixade med förlängning och stärkta! Klick klick låter det på tangentbordet...!! Hihi!! Känner mig härligt fåfäng! :-D Tog det som en belöning för att jag varit rökfri i 3 månader nu! :-) Kostnaden är ju faktiskt bara en bråkdel av vad mina cigaretter hade kostat annars...!!
På vägen upp i eftermiddag började jag bli trött som sjutton, så jag ringde upp min väninna med taveldrömmarna! Visste att hon skulle kunna pigga upp mig! Jag är så imponerad av hennes nyvaknade konstnärsskap, så jag hittar inte ord för det!! Kom ihåg det god vänner, att jag sagt att jag tror hon kommer bli ett stort namn!! :-D
Som vanligt så piggade hon upp mig, samt att hon behövde bli uppiggad av mig! :-)
Vi brukar ha ett sjätte sinne när den andre behöver en...! ´Hihi!!
Som mat när jag kom hem blev det en syndfull och kalorisprängd pizza...!!
Kram på er från en däst Ulrika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar