lördag 19 december 2009

Julledig!!

Igår em började min 2½ v långa julledighet! :-) Det blev en hektisk em. Snabbt som fan hem, ut o rasta hundarna. Sen slänga av mig jobbarkläderna, på med kjol, tröja o stövlar, slänga ner sminket o vinet i en kasse, ett varv med sprayet över håret, sen kasta sig in i bilen tillbaks till jobbet o grilla korv, dricka lite vin o glögg. Mycket trevligt! :-) Sen vidare med kontorsgänget in till en pub i Norrköping o ta en öl och en matbit. Redan vid nio började jag känna av den hektiska veckan på jobbet. Kroppen började varva ner och talade om för mig att den ville hem och sova. Vid tio hade jag lyckats övertyga min chaufför att jag ville hem. Så vid elva kröp jag ner i sängen, glad efter en himla trevlig kväll! :-)
Sitter nu vid köksbordet, nöjd över att jag löst julmelodikrysset! Har haft mitt traditionella lördagstelefonsamtal med mamma för att kolla om vi kan hjälpa varann med krysset! :-) Heligt heligt!! :-D
Nu är det dax att hämta bilen på jobbet o börja packa för tillbringa långledigheten nere i Småland! :-) Får tänka både en o två gånger innan man packar, så man får med sig allt o inte för mycket...!! Sen ska jag hämta en Westernsadel åt min väninna i Sörping vid halvfem, sen får bilen fortsätta rulla ner till Småland. Har hört att det inte är alls så mycket snö som vi har här. Här är ju nästan en halv meter!! Där nere är tre cm, sa mamma...! Jaja, jul blir det ju ändå!! :-)
Nähä, måste rusa!! :-)
Kram tills nästa gång!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar