måndag 21 december 2009

Landskapsbyte

Efter att ha förssökt en bra stund med att få upp skuffen på bilen, där Milou skulle åka, var det bara att ge upp. Låset var täckt med is! Lyckades trycka in knappen, men den stannade där och ingen lucka öppnades!! Suck!! Typiskt, när man har hela bilen proppfull med packning!! hade dessutom med min tapetserar-verktygslåda, en m hög, som stod på golvet i framsätet. I baksätet hade jag ju min väninnas westernsadel. Även den skulle ha legat där bak med Milou...! Så trångt var det!! :-) Milou fick ligga i framsätet på en fliesjacka. Kan ju inte påstå att han tyckte det var ett nerköp!! :-D Han hoppas nog på att skuffen inte går att öppna någon mer gång! :-)
Resan ner gick jättebra. E4an var torr och lagom trafik. Kom till Nästa runt två på em. Gav mamma en röd julorkideé, sen pälsade jag på mig och tog Milou med mig för att gå byarundan i Nästa. När vi gått halva, kom vi fram till Månsagården, där de har sin hund lös...! Den la sig i startgroparna, så jag valde att gå andra hållet. Även om deras hund är jättesnäll, enl dem, så är det ingen garanti att den går ihop med alla hundar! Sååå irriterande!! Så det blev bara halva rundan.
När jag kom tillbaks hade mamma stekt strömming!! GOTT!! :-)
Sen åkte jag ut till min moster på hemmet hon bor på och hälsade på henne. Min väninna som köpt Westernsadeln jobbar där också. Så jag levererade den med. :-)
Sen körde jag till min syster och vi drack te framför brasan och ventilerade lite. :-) Sen fick vi ett ryck och gick ut en långpromenad i snöandet! Det var helt underbart!! När jag kom hem till mamma och pappa sen, stupade jag bara i säng!!
Nu får vi se vad som händer idag! Tänkte att jag skulle hjälpa mamma o pappa att röja i garderoben med ytterkläder idag..! Sen ska jag kolla om Erikshjälpen är öppen idag så jag kan hämta det jag köpte förra helgen....!! :-)
Kram på er så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar