måndag 21 december 2009

Kallt ute kallt inne!


Efter frukosten blev det en promenad i det underbara vintervädret, med strålande solsken och kylan bitandes i kinderna. Helt underbart!! :-) Skulle sätta på en maskin tvätt. Fyllde maskinen enligt konstens alla regler. Sen brukar det ju bara vara att ställa in gradantalet och köra igång. Men nej då!! Då var den helt död! Ok, proppen har väl gått då, tänkte jag. Skenade upp på övervåningen. Alla propparna hela! Gick igenom i stort sett alla proppar, men inget hände!! Vid det här laget hade jag ju givetvis lyckats engagera både mamma o pappa. Det slutade med att mamma gick fram till maskinen o tryckte på en j-vla barnspärr!! Nu gick den!! Hmmm...!! Sen tvingade jag mig att skriva lite julkort..., det är ju så mycket annat jag vill ta tag i!!
Efter att suttit o plågat mig med det en stund, ringde min syster och undrade om jag skulle med ut i Värnamo. Allt för ett brejk! :-) Hittade tyg som jag ska klä väggarna med i rummet! :-) Nu arbetar inredningshjärnan! Hämta sängen o bokhyllorna imorrn på Erikshjälpen! Hittade även lite söta ljuslyktor, som jag ska hänga i äppelträden i trädgården. Även ett par änglar, även de till träden! :-)
Så, väl tillbaks i Nästa har den förbannade pelletsbrännaren stannat!!!! När jag sitter o skriver nu är det bara 15,5 grader inne!!! Suck!!

1 kommentar:

  1. Hejsan Ulrika.
    Hittade din blogg när jag satt och surfade runt lite,fin vinterbild.
    Ha en bra helg.
    Hälsningar Christer.

    SvaraRadera