lördag 20 mars 2010

Miljövänlig körning, nja inte idag iaf....!

Är snart på väg in till Söderköping för 5e gången idag!! Maan kan benämna det kompletteringshandel....!
Började med att jag fick åka direkt efter frukost, toapappret tog slut!!
Sen skrev jag veckomatsedel o vad jag skulle köpa idag. Nån hjälp fick jag inte, för han sa att "Nu kollar jag på Blocket!", så då gick det ju givetvis inte att tänka samtidigt....! Kommer in till Willys och konstaterar att jag åkt ifrån plånboken och mobilen!! Bara att vända bilen! In i huset efter vad jag ska ha och åka tillbaks för att handla det jag skulle. Fick vårkänslor och tyckte det vore mysigt att premiärtända grillen för i år. Eftersom Jack har sin kompis här med, som ska sova över, så är det ju lite kul och hitta på något sånt. Så jag köpte korv o bröd, 5 kr förp!! =D Höll på att glömma grillkolen o tändvätskan, men kom på det framme vid kassan. Hade sån tur att det var en mycket trevlig o serviceminded expedit, som sprang o hämtade det, trots att det var kö!! Stor eloge till henne!!!! Har förresten handlat av henne 3 ggr idag nu...!
Sen tändes grillen, då konstaterade jag att det inte fanns ngn ketchup!! Kompisen kunde absolut inte äta korv utan, så det var bara att kasta sig i bilen igen...! Denna gången tog jag Shell. Gick fortast, men var dubbelt så dyr!! Andra gången jag var där, för jag hade lyckats komma ihåg att köpa kolsyrepatron!!
Så skulle man göra läsk till korven, då dög inte den till kompisen!!!! Så jag åkte ner och köpte CocaCola!! Bäst att ta det säkra före det osäkra, tänkte jag...!!
Kommer hem och F frågar vad vi ska ha till maten att dricka....! Den räcker ju aldrig...! Så nu ska jag ner igen!! Tmb!!!!
Sen ska jag hälla upp ett glas vin, så kan jag inte köra mer...!! ;) Hihi!!
Kram så länge!
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar