torsdag 6 januari 2011

Trettondagsafton

Då var det Trettondagen. Klockan är ett och vi har nyss ätit brunch!
Det blev omelett med grädde och brieost och parmaskinka till det. Inte alls fel! =)
Efter det tog vi kaffet i fåtöljerna i hallen. Det är livskvalitet!
Sitta där och prata om vad som är gjort och vad som behöver göras på huset samt lite prat i största allmänhet! =))

Igår var vi nerbjudna till min syster i Hamra, utanför Bredaryd, kl 18.
Tyvärr så jobbade jag heldag och älsklingen med, plus att han fick jobba över!
Det är faktiskt lite skillnad på Småland och Östergötland på det viset. I Småland så slutar man rent generellt kl 13 på företagen då, medans här i Östergötland är det som en vanlig dag och inte en afton.
Så vi missade en trevlig kväll med god mat med mina systrar med familjer och mamma o pappa. Lite tråkigt får jag erkänna, men vad gör man när man jobbar och inte är ledig klämdagen. Får hoppas att släkten kommer upp och hälskar på.

Det blev middag hos svärmor istället när älsklingen kommit hem. Och det var verkligen inte fy skam!!
Oxfilé, senap/madeirasås med scharlottenlök och en himmelsk sallad; salladsmix, svarta och gröna oliver, fetaost, soltorkade tomater i olja, marinerade vitlöksklyftor i olja, tomater, gurka och rödlök!! En helt otrolig sallad! En Måltid helt enligt GI och himmelsk! Tusen tack svärmor!! <3

Idag blir det att gå en långpromenad med hundarna för att få igång dököttet. Sen blir det att flytta in crosstrainern i gästrummet och blåsa upp den nya pilatesbollen så vi kan komma igång att träna där idag!
Sen blir det att bära upp fåtöljerna i biblioteket så det blir klart, samt plocka fram gardintyger och sy lite, så man kan ta ner julen.

Imorgon ska jag åka ner in till Sörping och köpa gardintyg till storarummet på Jysk. Jag har 3(!) fönster där...! Vem vet, jag kanske kommer igång med att klä om soffan med...! Nja, överkurs..., eller bonuspoäng! ;)

Nähä, nu har jag inte tid att sitta här längre!

Ha en fortsatt bra trettondag!

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar