tisdag 16 oktober 2012

Positiva tankar

Bland mina vänner anses jag som positiv, eller åtminstone mina gamla.
Bland mina nya kan jag nog anses som lite labil....
Men för ett par tre år sen fick jag hjälp via företagshälsan att försöka sluta röka med tabletter.
Jag började med dem och helt plötsligt kände jag inte igen mig själv!
Kände mig deppig och håglös, liksom tappade gnistan.
Det fick mig att googla på läkemedlet.
Det var ju ursprungligen ett antidepressivt läkemedel som haft dubbel inverkan, folk slutade även röka.
Så den började användas som sluta röka-medicin.
I FASS stod det som första biverkan:
SJÄLVMORDSBENÄGEN!
Inte en enda tablett till kom mellan mina läppar, det blev en cig istället!
Men tyvärr efter det har jag inte alltid mått så bra, utan börjat drabbas av depressioner till och från.
Så jag fick tips av en väninna om att serotonin hjälper mot det.
Det skrivs ut om du är riktigt deprimerad.
Så jag googlade igen(fantastiskt det där internet! ;)) och upptäckte att det fanns naturpreparat som hette 5-htp, som har samma inverkan utan biverkan.
Så sen dess har jag ätit dem.
Just nu är de slut och genast börjar tankarna snurra i huvudet.....

Kramar Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar