onsdag 23 maj 2012

Kloka ord från en vän!

Goda råd ska man ta till sig.
Jag fick ett mycket bra råd av en kär vän, när det gäller att sluta röka.
Hon slutade själv för ca 10 år sen och har aldrig börjat igen!
En stor eloge till henne för det!!
Hon berättade för mig att hon slutade när det var som värst för henne i livet.
Genom att tänka att värre än så här kan det inte bli!
Så på skärtorsdagen slutade jag och har klarat mig hittills!!
Varje gång suget kommer, tänker jag på vad hon sa.
Det är som ett mantra för mig! :)
Och mitt liv är väldigt tungt för närvarande.
Sjukskriven och inte få göra något med armarna o ryggen, enbart ut och gå med hundarna. Så många långa promenader blir det, så jag inte ska bli idiot.
Sen att ha gått på insiktsterapin och kommit till insikt vilka trauman man går och bär på och behöver bearbetas!
Som grädde på moset kom avlivningen av min älskade Milou!
Så nog sjutton är jag långt ner och hennes röst med de kloka orden hör jag ofta emellanåt, och peppar peppar...!!
Än så länge funkar det jättebra!!

Tack vännen!!
Du vet vem du är! ;)

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar