tisdag 31 januari 2012

Låst sim-kort...

Jaha, ibland är man lite för ivrig och orädd för att trycka på knappar...
I lördags, efter Melodikrysset när jag skickat in det via mobilen, fick jag upp äpplet på mobilen.
Så jag tänkte att om man startar om den så blir det bra.
När jag startade om den fick jag upp att sim-kortet var låst.
Okej, hmm vad har jag koden, tänkte jag?!
Men det fanns alternativet "avbryt", så jag klickade på det.
Internet och allt annat funkade ändå, iom att jag var uppkopplad till vårt wi-fi, så jag tänkte inte mer på det.
Grunnade lite på det sen på kvällen, när vi var hos våra goda vänner Petra och Richard och jag inte kunde gå in på Facebook.
På söndagen tänkte jag inte alls på det.
Först på måndag morgon, när jag skulle ringa min chef och "avlägga rapport" hur jag mådde, konstaterade jag att jag inte kunde ringa!
Många fula ord for igenom mitt huvud då!
Sms;ade min kära sambo ( vilket funkade!) och frågade om han visste var kortet var, men nä tyvärr...
Det förklarade varför det varit så tyst i min telefon i helgen!
Så nu sitter jag och väntar jag på att klockan ska bli 8, så  chatten öppnar på Tele 2....
Måtte det bli enkelt att lösa!!

Ha en härligt dag!

Kramar Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar