onsdag 3 februari 2010

Vardagsrummet klart!!

Hurra!! Vardagsrummet är färdigmålat, gamla soffan är utslängd! Min soffa, bord och fåtöljer på plats! :-) Så även mina skänkar!! Ska bara styla upp lite, så ska jag ta kort och lägga upp! ;-) Hängde upp mina älskade paisleymönstrade gardiner från Mairo igår kväll. Ikväll har jag tänt några ljuslyktor på bordet, ljus på tv:n samt en mycket söt ljuslykta jag fick i julklapp av min äldsta syster! :-)
Så nu är det väl dax att börja röja undan i blivande klädkammaren och hugga tag i den!! :-D Där ska väggarna bli lila (!) fondvägg i mörkgrått, svart och lila! :-)
Hyllorn ska målas antingen grafitgrå eller svart hammarlack. Ska ta de hyllorna jag haft sen jag bodde hemma. Har mao haft dem länge. Eftersom det inte går att flytta på hyllplanen, är de rätt opraktiska att ha böcker i, men vore kanon att ha som klädhyllor!! :-D Så så får det bli!! :-))

Men har ni varit med om liknande snöoväder?!! Så mycket snö har det inte varit sen jag var liten!! Dvs 70-talet!! Visserligen tycker jag om snö, men det ger onekligen en riktig wow-känsla!! Hihi!! Synd att man alltid varit urkass på skidor och skridskor. Och varför i herrans namn slängdes sparkarna när vi flyttade från huset i Ringarum??!! Har en känsla av att en hel del onödigt slängdes där...!
Om det blir vår sen framöver, ska jag ha en loppis här hemma! Sätta upp en skylt ute vid E22...?!! Vad tror ni?!! :-)
Ska börja ta och planera min resa ner till Värnamo på lördag!
Nähä, nu r det dax att lägga sig!!
Sov gott mina vänner!!
Kramar Ullis
Ps; Börjar fundera på om jag gjort rätt...?!! Hmm...! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar