onsdag 25 april 2012

Ur funktion och drogad...

Står och faller städningen med mig?
Eller matlagningen?
Eller tvättningen?
Eller fönsterputsningen?
Var kommer denna skeva inställning ifrån?
Varför får JAG dåligt samvete när det inte blir gjort eller hinns med?!!
Man skulle kunna tro att jag vuxit upp med det, att det är arvet, men det är snarare tvärtom!
Så var kommer den skuldkänslan ifrån?
När båda jobbar heltid är det ju en självklarhet att man delar på de dagliga jobbet hemma!
Så nu när min nacke/axel/skuldra/fingrar på höger sida gör fruktansvärt ont och domnar, och jag är ordinerad att vila och inte lyfta tills de vet vad det är, känner jag hur stressen växer och omedvetet börjar tänka att jag missköter hemmet!!
Hmm, vilket århundrade lever min hjärna i?!!

Kram och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar