tisdag 13 juli 2010

Bröllop på Vikbolandet!

I lördags var jag bjuden på bröllop ute på Vikbolandet. Givetvis hade jag bestämt mig för att sy mig en långklänning. Halsflussen blev ju liten miss i planeringen, så jag kom inte igång med den förrän förra helgen! Fick tag på ett underbart mörkt broderat olivgrönt tafttyg. Efterhand när jag klippt till så kom jag ju givetvis på fler snitsiga detaljer man kunde göra. Som sätta en pärlfrans på chalen. Sen kom jag givetvis på att jag skulle sy en liten väska, även den med pärlfrans! Inhandlade materialet. Sydde för brinnande livet, halvfyra på natten mellan fredagen och lördagen blev jag klar...! Så någon chal eller väska blev det inte...! Men det gick ändå. Det var så vansinnigt varmt att jag skulle förgås i min långklänning, trots att den var ärmlös. Men brudparet var underbart vackra, de sa ja båda två. Prästen var jättebra. Sen bar det av till festen. Kanontrevlig!! Medans vi väntade på att brudparet skulle komma blev det världens åskväder!! Men fotograferingen hade gått jättebra med solsken!! =) Det var god mat och gott dricka!! =) Smt mycket trevlig stämning!! Hade en kanonkväll!! =))
Kram på er!
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar