torsdag 29 juli 2010

Avslutande

OK. Jag har precis avslutat ett förhållande. För tredje gången...!! Denna gången är det tredje gången gillt!! Finns inga känslor kvar nu.
De som tycker att fysiskt våld är värst, vet inte vad de pratar om. Visst fysist våld är oxå fruktansvärt, men psykiskt är ännu värre. Ni som varit med om det vet vad jag pratar om. Om ni tror att jag inte vet vad jag pratar om, så kan jag tala om att jag levde i 5 år i ett förhållande där jag blev både psykiskt och fysiskt misshandlad. Psykiskt våld drar ner en tills man tror att man inte är värd något annat. Folk begriper oftast inte vilka sår ett ord kan göra. Det är som ett knivhugg! Eller en handling, eller en utebliven handling....!
Ni får inte tro nu att jag blivit fysiskt misshandlad i det här förhållandet, men fruktandsvärt många, hårda ord!!!
Måste säga att att det inte är världens roligaste, men jag måste säga att jag trots allt är lättad.
Sov gott med er.
Kram Ika

2 kommentarer:

  1. Du älskade vännen nu är det hög tid att vi läser igenom de där böckerna på allvar. Finns här för dig när som helst på dygnet det vet du. Puss o kram bästisen Eva.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om det du skriver. Du vet vart jag finns. Sköt om dig, vännen! Ses snart hoppas jag.
    Kram o puss // Anneli

    SvaraRadera