måndag 1 december 2014

Orolig för mamma...

Ligger här i Nästa nerbäddad i soffan och mamma nerbäddad i andra soffan. Pappa ligger uppe i sängen och får förhoppningsvis äntligen sova en hel natt sen mamma skadade sig.
Efter mycket övertalning fick jag henne att inse att hon ligger bättre här nere. 
Har även lyckats övertala henne att vi ska åka in till läkaren imorrn!

Det hör mig så förtvivlad att se henne lida så!!!
Höra hur hon skriker ut sin smärta vid minsta felläge! 

Först idag lyckades jag få henne att inse att hon inte kunde ha symöte imorrn!
Rädd för att de ska bli stötta och inte förstå.

Det är onekligen tur i oturen att jag är arbetslös nu, så jag kan vara här och hjälpa henne.
Pappa bröt ju handleden för inte längesen och har inte varit utan gips länge, så han har inte hunnit träna upp den än.

Nu lördag och söndag har min mellansyster varit här och vi har hjälp dem att adventsstäda.
Pappa bar andäktigt upp den fina kyrkan han gjort och plockade fram adventsljusstaken han gjort. 
Den tände vi till förmiddagsfikat idag och drack björksavsglögg!

Jag hoppas verkligen att läkaren kommer fram till något!
Jag kommer följa med...!!

God natt och hoppas ni haft en härlig första advent!

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar