lördag 10 december 2011

Min flitiga lördag

Idag är jag riktigt nöjd med mig själv.
Började givetvis dagen med att lösa Melodikrysset med Helena! =) 
Självklart klarade vi det!! ;)
Sen började jag med att hänga och sätta på en ny tvätt.
Efter det plantera blommor i mina 6 nya krukor jag köpte i Ullared samt planterade Aloe Veran i en större kruka.
Givetvis ett varv med vattenkannan med, så blommorna fick lite näring! Vanlig gödning till de vanliga blommorna och speciell för alla orkideerna.
Därefter gjorde jag en julkrans till dörren och pyntade den med torkade apelsiner och kanel.
Sen var det dags att hugga tag i matrummet!
Röja undan och stryka juldukarna och sätta fram julservisen.
Sen fick jag syn på att Henrik tänt i tunnan, så då skyndade jag mig att hiva ner det brännbara skräpet i sopsäckar.
Två stycken blev det!!
Sen var det dags för hallen.
Flytta på lite väskor, jackor och skor, samt hängde upp två krokar.
Så nu har kopplen en egen krok! =)

Så nu står maten i ugnen och det börjar bli dags att äta!

Ha en härlig kväll.

Kram Ika




1 kommentar:

  1. Heja heja vad du är duktig!!!!
    Bamsekramar!!!!!

    SvaraRadera