onsdag 9 februari 2011

Uppvaknande!

I måndags fick jag ett uppvaknande!
Inget negativt, utan snarare att jag tänkte om mig själv; "Men va faan...! Inte nu igen!"
Som en liten omskakning.
Tänkte; Håller jag helt på att förinta mig själv igen, genom att försöka vara en människa som inte existerar.
Tror jag att folk ska tycka så illa om mig om jag är mitt rätta jag, att jag försöker vara den perfekta kvinnan?
Det slutar ju alltid med att det blir pannkaka av alltihop!
Så nu hade jag som sagt lyckats trycka ner mig själv till botten och då passade ju den gamle rökaren i mig på att göra sig rejält påmind! (Jag lät bli! )
Så när min älskling kom hem var jag rödgråten av självömkan.
Det var då jag fick mitt uppvaknande.
Att jag kan inte leva genom andra, utan måste leva med mig själv jämsides med andra!
Hmm, lät det flummigt, eller förstår ni hyfsat vad jag menar?! =)

Läste ett ordspråk av Janis Joplin;
 Kompromissa inte med dig själv. Du är allt du har.
Tyckte det var mycket tänkvärda ord!

Ha en fortsatt härlig dag i solskenet!
Kram Ika

4 kommentarer:

  1. En klok insikt min vän. Så gott o läsa dina ord. Behöver du tänka högt så är jag bara ett samtal bort. P o K Eva F

    SvaraRadera
  2. Tro mig när jag säger att en hård spark i baken och lite skäll hade du fått utav mig nu om du hade varit här. VAKNA UPP ur ditt tillstånd att alltid vara till lags för andra och göra dig till en annan person som du tror att andra kommer att tycka om. Låter hemskt när jag säger det, men var en egoist och tänk lite på dig själv och dina behov. Vi dina vänner tycker om dig för den du är med fel och brister. Kan inte andra acceptera det så är de inga riktiga vänner......

    Jag vet inte om du läste mitt inlägg som jag skrev igår (Den högsta lyckan i livet är vissheten om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare sagt: att vara älskad trots att man är som man är")men jag tycker den passar rätt bra.

    Dessutom så var det inte det minsta flummigt det du skrev, "been there, done that and got the t-shirt" som jag brukar säga. Vill även passa på att tacka för dina värmande ord när jag var under isen, betydde jättemycket för mig.

    Ska inte "skälla" mer på dig utan precis som Eva sa, vill du prata så finns vi här.

    Många Kramar Jari.
    (fattar inte med att välja profil så det får bli anonymt!!??)

    SvaraRadera
  3. Håller helt med Jari och Eva! Det som vi gillar hos dig är det som vi vet finns innanför!!!!! Och det kan ingen ändra på, tur är det! <3
    Du vet vart vi dina vänner finns!!!!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Är så tacksam över att jag har er mina underbara vänner!!! <3 <3 <3
    KRAM!!

    SvaraRadera