onsdag 9 februari 2011

Självförtroendet som dippade...

Usch vad hjärnan är duktig på att driva gäck med en!
Har inte orkat skriva här på ett tag, då jag har varit riktigt låg.
När jag tom tar åt mig när det diskuteras siliconbröst och tänker att jag måste nog fylla mina, för mina är inte snygga längre, då kan jag tala om att det slagit rejält slint i min hjärna!
Men tyvärr så har mina tankar vandrat mycket där, även vikten...

Vikten ja!
Sen jag slutade röka i november har jag ju givetvis gått upp 10 kg!
Håller på och kämpar med den så det inte ska skena upp i tre-siffrig...
Visserligen blir bysten lite större och fastare då...(djup ironi!)

Vi är ju bjudna på bröllop i maj. Vem vill se ut som en träskpadda då??

Men självkänslan hänger ju inte på utseendet!
För självkänsla handlar ju verkligen om att acceptera och tycka om sig själv hur man än ser ut!
Det är snarare självförtroendet som har förvunnit....
Ska försöka gräva fram det igen bland alla fettvalkar, medans jag jobbar på min självkänsla...

Ha en fortsatt härlig dag!
Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar