tisdag 17 augusti 2010

Soffan, min nya sovplats...

I helgen har jag varit hus-o-kattvakt långt ut på landet åt en vän. Vädret var helt underbart, tyst och lugnt, bara naturens ljud. För att använda en gammal klyscha; "rena hälsokuren för kropp o själ"! =)
Vilket var tur att jag tankat ny energi, för när jag var på väg hem ringde pappa och berättade att mamma hade blivit inlagd på sjukhuset pga en liten propp i hjärnan. Man känner sig onekligen hjälplös, när man är 24 mil bort. Men efter att ha pratat med henne i telefon, kändes det som om jag kunde slappna av lite.
Så det blir Värnamo fredag-söndag.
Sen blev det en tvärvändning här hemma igår kväll. Efter att ha gått relativt friktionsfritt, blev jag tillsagd att sova någon annanstans i huset from nu. så nu får det väl bli soffan tills jag får tillträde till min lägenhet
Trots allt mår jag helt underbart!!
Kram på er därute
Ika

2 kommentarer:

  1. Soffan är faktiskt helt ok att sova i o speciellt när man väntar på något gott. kram från bästisen// Eva F

    SvaraRadera
  2. Skönt att din mamma mår bra trots allt som hänt henne. Du är välkommen hem till min soffa också om du vill!!! ;)) Kram Anneli

    SvaraRadera