söndag 23 maj 2010

Jag, en grävling...!

Jaha, då fick jag ändra mina planer denna helgen. Blev genomförkyld efter att ha pussat en go´tioåring godnatt tidigare i veckan. Hade planerat att hälsa på min väninna ute på Vikbolandet. Men det kändes inte så snällt att släpa med mig några elaka förkylningsbaciller till henne o hennes underbara familj!
Istället fick det bli trägårdsarbete. Började gräva fram ett gammalt igenvuxet trädgårdsland som går utmed långsidan på huset. Och då snackar vi igenvuxet!! Efter en tredjeel( den värsta), kändes det som om jag blivit överkörd av en ångvält!
Tog istället hundarna med på en härlig långpromenad! Sprang faktiskt lite med!! =)) Kanske inte så smart när man förkyld, men jag kunde inte låta bli! =) Men på tillbakavägen orkade knappt Cim gå! Då fick matte onekligen dåligt samvete över att jag inte varit ute och gått några långrundor på länge....!! Så nu måste jag onekligen ta mig i kragen, om inte för min egen skull, så för mina älskade hundar!!
Nu börjar solen skina ute igen, efter en regnig natt. När det torkat upp, får jag gå ut och fortsätta i landet. Ska göra mig ett fotbad, fila lite på fötterna, smörja in dem och måla naglarna, så de blir riktigt sommarfina!! Har nämligen plockat fram mina flip-flop...!! =)
Kram på er o ha en härlig dag!
Ullis

1 kommentar:

  1. Så ambitiös o duktig du är med trädgården.:) kramar i massor Eva

    SvaraRadera