onsdag 8 augusti 2012

Viktökning=högre blodtryck igen...

Sen jag slutade röka på skärtorsdagen har jag lyckats lägga på mig 15(!) kg!
Som ett brev på posten följer även blodtrycket med upp!
För fyra år sen var jag uppe i denna vikten och fick en liten infarkt...
Mitt blodtryck låg då på 225/135...!
Det känns som om jag är på god väg dit igen, eftersom jag ofta får hjärtklappningar.
Som nu tex, vilket gör att jag inte kan sova.
Har ju dessutom varit sjukskriven i 3 månader och varit väldigt begränsad, så några vardagsrutiner har inte funnits på samma sätt.
Stolt är jag över att ha lyckats röka! :)
Vikten har jag ju tagit tag i nu.
1,2 kg första veckan!!
Klapp på huvudet! ;)
Får se till att skaffa mig ett begär av träning istället! ;)

Kram och sov gott!

Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar