fredag 31 augusti 2012

Harmoni eller...?

Idag är det skola!
På de morgnarna brukar jag gå upp som vanligt och ta en mysmorgon med hundarna och bara njuta av livet.
Känns härligt!
Så just nu känner jag mig harmonisk! :)
Men emellanåt hamnar man i svackor, så är det bara.
Jag har lidit av svår svartsjuka tidigare, pga min fruktansvärt låga självkänsla.
Vilket bottnar mycket från det förhållandet när jag blev misshandlad i, för 15 år sen.
Har nyligen lärt känna en jättego' tjej, som har blivit en nära vän på ett oväntat sätt.
Hon mår inte bra psykiskt.
Hennes självkänsla är nere i botten och jag hoppas verkligen att jag kan stötta och hjälpa henne med min erfarenhet att lyckas kravla sig upp och inse vilken underbar tjej hon är!!
Att lära sig att älska sig själv.
Förstå att om någon anser att hon inte duger som hon är, så är det dem det är fel på och inte henne!!
De är inte värda hennes kärlek/vänskap!
Jag hoppas verkligen jag kan hjälpa henne!

Nu börjar det bli dax att förbereda sig för skolan!

Kram på er
Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar