tisdag 16 september 2014

Dax att hitta den äkta Ulrika!

Har aldrig känt så starkt att jag vill vara själv nu efter skilsmässan.
Att verkligen lära känna mig själv, eftersom jag alltid lyckats förintat mig själv i relationer och bara blivit en grå skugga av mitt rätta jag, enbart för att tro att jag ska bli mer älskad om jag är som de vill.

Eftersom jag kände det som att hela världen rasade för mig och marken under  mig blev ett stort hål som jag föll ner i när han sa att han trodde det var lika bra att vi gick åt skilda håll, så tog jag till cigaretterna efter att ha varit rökfri i 2 1/2 år. 
Jag vet att det inte var det smartaste man kan göra, men man gör inte alltid smarta saker.
Så nu börjar jag samlar styrka att sluta igen.
När jag slutade sist gick jag upp 25 kg(!) och jag har bara lyckats gå ner 10 av dem hittills...
Här på Visingsö ska jag gå med i VAIS (idrottsförening) och börja gå långpromenader och springa i denna fantastiska miljö! 
Ska även se vad det finns för fler träningsmöjligheter, om det finns något gym eller så.
Det är den fysiska delen.
Dessutom måste jag ta tag i mitt inre, vad jag verkligen tycker och tänker, ja helt enkelt förstå mig på mig själv!
Tycka om mig själv, för att kunna bli trygg  i mig själv och därmed med min omgivning.
Hitta min glädje och styrka i livet igen.

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar