måndag 11 juni 2012

Småländskt besök

Igår fick vi besök av mamma, min mellansyster och två av hennes barn!
Det var så kul!!
De kom från Borlänge, där de hämtat min ena systerson som pluggar på universitet där.
Så vi grillade lite kotletter och åt potatisgratäng.
Till efterrätt åt vi äppelpaj, som jag rörde ihop.
Vi invigde mina fina bestick jag fick av svärmor i födelsedagspresent!
Jag fick en jättefin skål och massa växter!! :))
Det blir som en riktig energikick att få besök av sin kära släkt!
Vid halvnio på kvällen åkte de vidare hemåt, samtidigt som svärmor kom hem.
Mamma hade med sig en fiol till svärmor från pappa, som jag överlämnade.
Att se den glädjen i hennes ögon var underbar!
När lugnet lagt sig, kollade vi på film, innan vi tog kvällen.
Jag tog en kissrunda med Douglas i den fantastiska kvällsluften som var igår.
Hade lite svårt att somna, upprymd av att ha haft besök hemifrån, så jag låg och läste en lång stund.
Till slut gick jag upp och tog en smörgås, medans jag njöt av den underbara sommarhimlen och att det inte var mörkt ute, vid halvett!!
Underbara sommar!! :)

Ha en härlig dag!

Kram ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar