måndag 26 mars 2012

Smålandsbesök skapade mer jobb! ;)

För ett par helger sen var jag nere i Värnamo och skulle gratta min systerdotter.
Bor ju givetvis hos mina föräldrar när jag är nere.
Åkte ner på fredag em, i Jeepen.
Felen på Jeepen märktes tydligt, när man körde på motorvägen, när den sackade från 120 till 80 i uppförsbackarna....
Jaja, det var inte det jag skulle skriva om, nu är den ju på verkstad så...
Hade först planerat att ha en "vänturnering", men bestämde mig för att ha kvalitetstid med mina föräldrar!
Mamma visade stolt sin klippbok, med tidningsurklipp sen långt tillbaks! =)
Hon hade lagt ner ett jättejobb!
Vi har ju våra traditioner, varav Melodikrysset är en! =)
Det löste vi utan problem, givetvis!
Därefter var det dax för nästa nyskapade tradition; Erikshjälpen!
Där hittade jag en gammal byrå från förra sekelskiftet, ett litet bord från 30-talet med hyllplan under samt en nysilverskål!
Mycket nöjd med mina fynd, plus att jag lyckades överbevisa för en äldre karl med nedvärderande kvinnosyn att han hade fel (han trodde inte byrån skulle gå in och sa när han inte trodde jag hörde till de andra gubbarna; "Dessa förbannade korkade fruntimmer som tror att allt löser sig! Den går ju aldrig in i den bilen!!
Men det gjorde den!! =))
Kändes bra inför gubbarna...!! ;))
Sen bar det av till Ö&B för att köpa färg! Svinbilligt!! =))
Därefter blev det Biltema.
Där sprang jag på en gammal bästis från mellanstadiet!! Sååå kul!! =))
Efter det körde vi till Anderstorp för att köpa presenten till min systerdotter hos en fd jobbarkompis som gör skitsnygga smycken ( http://modezign-smycken.blogspot.se/?m=1) .
Köpte även ett halsband till min bästis som hade en text som var så träffande! :)
Sen bar det av till Hamra på kalas för att fira jubilaren som blivit myndig!! :))
Trevligt som vanligt hos min syster!! :))
På söndagen hade jag planerat in besök hos min bästis innan jag åkte hem och spana in hennes otroliga renoveringsjobb hon gjort!!
Är så imponerad av henne!!
Efter en härlig em med mycket prat och djupdykningar, var det dax att styra kosan hemåt.

Med bilen fullastad av byrån, ett bord, koppargrytor och lite annat smått i gott körde jag hem till St Koppetorp!
Fåtöljen jag skulle tagit med från Nästa får bli nästa gång..!! :)

Ha en härlig dag!! :)

Kram Ika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar